Świetlica ze względu na duże możliwości oddziaływania na dzieci poprzez różnorodne formy pracy może stać się miejscem sprzyjającym rozwojowi dziecka, miejscem, które zaspokoi jego potrzeby psychiczne a także fizyczne. Odpowiednio do tego założenia kształtuje się zbiór form zajęć stosowanych w świetlicy (gry i zabawy towarzysko-rozrywkowe, gry i zabawy ruchowe, zręcznościowe, sportowe, gry umysłowe, zajęcia plastyczne , malowanie na szkle , wypalanie w drewnie , zajęcia umuzykalniające, teatr , majsterkowanie, korzystanie ze sprzętu komputerowego). Pomimo tak wielu zadań świetlica jest przede wszystkim miejscem zabaw dla dzieci. Wszystkie zajęcia mają na celu wprowadzić atmosferę swobodnego działania, aby każde dziecko niezależnie od jego uzdolnień i możliwości mogło się wykazać. Powinny to być również tematy, które ich szczególnie interesują.
W ubiegłym roku Maria Boboryk za pracę pt. "Dzień za dniem" zajęła I miejsce w V edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego organizowanego przez Instytut Sztuk Pięknych, Wydział Sztuki UWM w Olsztynie.
Z powodów pandemicznych dopiero kilka dni temu została zorganizowana wystawa pokonkursowa w wersji online.